سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خاک انداز
  • خاک انداز ( دوشنبه 87/8/13 :: ساعت 9:22 عصر)

     یاهو مسنجر

     

     

     

     

     1. «بالا بردن صدا در یاهو مسنجر:اگر شما علاقه مند به چت کردن در یاهو مسنجر باشید و با اتاقهای چت سروکار داشته باشید حتما مشکل کم بودن صدا در یاهو مسنجر برایتان آزار دهنده بوده است...»

     اشتباه نکنید! در خاک انداز قصد یاددادن ترفندهای یاهو و چت و ...را نداریم. جمله بالا، برگرفته از مطلب طولانی و ادامه داری است که در هفته نامه دوست نوجوان، در یک صفحه مشخص چاپ می شود. این مجله، که مختص گروه سنی 10 تا 16 سال است، هر هفته یک صفحه را به این موضوع(چت و ترفندهایش) اختصاص می دهد و هر بار ترفند تازه ای به نوجوانان می آموزد.

     

    2. در یکی از برنامه های اخیر چراغ خاموش، که موضوع آن جرائم اینترنتی بود، دوربین مخفی برنامه با سوژه سازی و قرار گذاشتن با یک خانم از طریق اینترنت(یاهو مسنجر) به این معضل اجتماعی پرداخت و گزارشگر برنامه بعد از این که با آن خانم (که از طریق چت با آقایی قرار گذاشته بود) صحبت کرده و نصیحتش کرد، گفت: وقتی می شود از طریق اینترنت به تمامی منابع علمی و کتابخانه های جهان دسترسی پیدا کرد و استفاده درست از آن کرد، شما چرا بدترین استفاده (یعنی چت کردن به منظور قرار گذاشتن با افراد ناشناس) را از این وسیله مفید می کنید؟

     

    1 و 2. سوال این جاست که اگر واقعا این مسئله(چت و ...) با وجود کم سابقه بودنش در کشور، به معضلهای بزرگ اجتماعی انجامیده، آیا نباید با فرهنگ سازی همه جانبه از بروز چنین فجایعی پیشگیری کرد؟ آیا جای آموزش برای درست استفاده کردن از این وسیله برای کم سن و سال تر ها خالی نیست؟ اگر این درست است پس آن چیست؟ اگر آن درست است پس چرا این وجود دارد؟!!

     

    پ.ن: این دو جمله آخر را خودمان هم نفهمیدیم، تلاش بیهوده نکنید!

     

     





    همه چیزهایی که تا حالا توی خاک انداز نوشتیم
    امان از این راهزن!
    امید
    بدون شرح...
    چند فحش آبدار
    ای که ز دیده غایبی در دل ما نشسته ای...
    قانون شکن
    بهاریه
    [عناوین آرشیوشده]